U bent hier
Home > Nieuws > EXIN en BCS leveren eerste Siam certificering

EXIN en BCS leveren eerste Siam certificering

International examen instituut EXIN en BCS, de Chartered Institute for IT in Engeland brengen nieuwe en unieke certificering op de markt: Service Integration and Management: EXIN BCS SIAM Foundation.

Dit nieuwe certificeringsprogramma is de eerste op het gebied van onderwerp van Service Integration and Management (SIAM). Hoewel SIAM al jarenlang bekend is, heeft de groeiende trend van multi sourcing en distributed services een groeiende adoptie van SIAM veroorzaakt. En als gevolg daarvan is er nu toenemende vraag naar meer kennis en duidelijkheid rond basisconcepten, taxonomie en praktische toepassing.

Hoewel Service Integration and Management meestal wordt uitgevoerd in een omgeving waar IT Service Management processen al van toepassing zijn, bieden de huidige modellen en frameworks onvoldoende handvatten voor het beheren van meerdere leveranciers. SIAM is echt afgestemd op een zo’n omgeving en richt zich op de specifieke uitdagingen van multi-sourcing. Bestaande IT Service Management processen, praktijken en technieken worden aangepast om effectief te werken in een dynamische, multi-service provider omgeving.

Bernd Taselaar, CEO van EXIN, zegt: “Deze nieuwe certificering vult een hiaat in het huidige ICT-certificering landschap. Het biedt een uitstekende kans voor Service Managers om hun kennis uit te breiden op het gebied van service integration en management. De enorme belangstelling voor deze nieuwe certificering van over de hele wereld bevestigt dat professionals en organisaties hebben gewacht op de specifieke richtlijnen die deze certificering biedt. ”

De SIAM Body of Knowledge, waarop de SIAM certificering is gebaseerd, is ontwikkeld door programma architect Scopism samen met een team  van experts die uitgebreide kennis en achtergrond hebben in IT Service Management. Net als EXIN en BCS, zag Scopism de behoefte aan een meer geïntegreerde benadering van IT Service Management.

Jon Buttriss, CEO van BCS Learning and Development Ltd, een legt uit: “De industrie gaat over de grenzen van de traditionele service management frameworks, nu veel bedrijven hun diensten en infrastructuur outsourcen. SIAM nog nooit zo relevant geweest. We zijn zeer verheugd om met EXIN en Scopism te werken om deze vernieuwende certificering te leveren.”

De SIAM Foundation certificering zal worden gevolgd door een examen op advanced niveau, later in 2017. Daarnaast hebben EXIN en BCS onlangs een wereldwijde enquête uitgezet om de huidige staat van Service Integration and Management te achterhalen. De uitkomst van dit onderzoek zal later deze maand gepubliceerd worden op www.exin.nl.

Geef een reactie

Top